CVR-nummer:44813726               Bankkonto: Reg. nr. 0755 Kto. nr. 3234 2168 63

Hvem er medlem?

I følge vores vedtægter (klik her ....>>>) er alle ejere inden for det i vedtægterne definerede område medlem. Ejer skal her forstå som ejer af en bestemt fast ejendom (BFE). Se dette her ....>>>>. 


Hvordan er beslutningsprocessen?

Vandlagets øverste myndighed er generalforsamlingen.

Hver BFE har én stemme på generalforsamlingerne, så hvis en ejendom har flere ejere, skal man aftale indbyrdes hvem der repræsenterer ejerne på generalforsamlingen.

Hvis man er forhindret i at møde, kan man give fuldmagt til at en anden deltager kan stemme på ens vegne. En deltager kan dog kun repræsentere 1 fuldmagt.

Men da generalforsamlingen skal handle inden for lovgivningens rammer, bland andet vandløbsloven, er den reelle øverste myndighed ofte de kommunale vandløbsmyndigheder.

Se vandløbsloven her ....>>>>


Hvordan får man indkaldelser og nyhedsbreve?

I hele forarbejdet - og lidt tid endnu - har kommunen sendt information til medlemmerne via digital post. Den service stopper i foråret 2025 og Vandlaget skal herefter selv stå for udsendelse af information og indkaldelser mv. Så det er meget vigtigt, alle at ejendomme bliver oprettet i vores medlemssystem. Vi bruger det medlemssystem, som hedder Conventus. Se neden for.


Hedder det Vandlaug eller Vandlag?

Det hedder Vandlag. Men da vi startede forarbejdet og lavede hjemmesiden, vidste vi ikke at ordet laug er en gammel kendt stavefejl, og at den rigtige stavemåde er lag. Så der kaldte vi det Vandlaug. Vedr. hjemmesiden er det et stort arbejde og koster en del penge at flytte data fra ét domæne (navn) til at andet, så  vi har lavet en nødløsning, så man kommer ind uanset hvilket hvilket navn man bruger, -- men dette fungerer desværre somme tider ikke på nye PC. Indtil videre lever vi dog med forvirringen. Se i øvrigt her .....>>>>

 

Oprettelse og ændring i Conventus


Oprettelse

Man kan opretter sig i Conventus på flere måder. Enten via en link, som i sin tid kom fra Middelfart Kommune. Se vejledningen her ....>>>>. 

Eller ved at sende en mail til vejlbyfedvandlag@gmail.com, hvor du oplyser dit navn, din Vejlby Fed adresse, mailadresse, telefonnummer og BFE-nummer.

BFE nummeret kan du finde her....>>>>

Der er to vigtige regler

  • Man skal skrive sin Vejlby Fed adresse og ikke sin hjemmeadresse
  • Man skal kun oprettes én gang pr. ejendom. Der kan godt stå flere navne i navnefeltet, hvis der er flere ejere, men ejerne skal  indbyrdes aftale, hvis mailadresse, der skal være den primære. Medejeres mailadresser kan også oprettes under ejendommes kontaktoplysninger. 


Kontrollere og ændre

Hvis du vil kontrollere eller ændre dine informationer i medlemssystemet skal du klikke på medlemslogin her ....>>>>


Ajourført 14-12-2024